powrót

Wymiana Młodzieżowa "Discovering Andalucia" widziana oczami Wolontariuszek z Klubu Wolontariatu "Batmany" – inicjatywy oddolne kierowanej przez CIM "HORYZONTY"

20.08.2017 wyruszyliśmy na wymianę młodzieżową do Granady. Naszą liderką była P. Kamila, ok 11:35 byliśmy już w samolocie. O 14 byliśmy już w Alicante, najpierw udaliśmy się na dworzec aby schować nasze walizki, po schowaniu, przebraniu się, udaliśmy się na plażę gdzie rozłożyliśmy się i pobiegliśmy popływać. Po ok 2 godzinach poszliśmy zwiedzać Alicante. Ok 21 mieliśmy autobus do Granady, czekała nas 5 godzinna podróż. Przez całą drogę do Granady wszyscy spali (byliśmy wykończeni) do Granady dojechaliśmy ok 3-4 w nocy, z dworca odebrali nas panowie z fundacji którzy zawieźli nas do ośrodka. Po jakiś 15 minutach byliśmy na miejscu. Udaliśmy się do swoich pokoi, wzieliśmy szybkie prysznice i poszliśmy spać. Następnego dnia zaraz po śniadaniu mieliśmy okazje poznać się z wolontariuszami z Włoch, Gruzji, Albanii, Chorwacji i Hiszpanii. Następnie zwiedziliśmy fundacje Fundacion Escuela de Solidaridad i poznaliśmy jej historie. Po obiedzie pojechaliśmy zwiedzić Granade, oraz spróbować Tapas.

We wtorek od rana czekały nas zajęcia takie jak pieczenie chleba, robienie mozaiki czy zajęcia teratralne. Wieczorem wieliśmy udział w lekcji hiszpańskiego. Następnego dnia razem z wolontariuszami z Chorwacji zorganizowaliśmy Polsko-Chorwacką kolacje, na którą przygotowaliśmy polskie dania takie jak mizeria czy placki ziemniaczane. Zorganizowaliśmy też quiz wiedzy o Polsce. W czwartek zaraz po śniadaniu pojechaliśmy na plaże gdzie spędziliśmy czas na pływaniu w morzu, opalaniu się i zwiedzaniu okolicy. Następnego dnia przez cały dzień w przydzielonych grupach mieliśmy warsztaty podczas których robiliśmy marmoladę, pomagaliśmy sprzątać, itp. Później wieczorem była kolej na kolację Gruzyjsko-Włoską, wszyscy tańczyli do muzyki granej przez nich i bawili się do póżnego wieczora. Dzień później z rana wybraliśmy się w góry, widoki były niesamowite i warte wędrówki. Następnego dnia mieliśmy czas wolny, mogliśmy porozmawiać z innymi uczestnikami, popływać w basenie, poczytać książki i wiele innych. W niedzielę nadszedł czas na pożegnania, wyjechaliśmy do Alicante gdzie znowu poszliśmy na plażę i odpoczywaliśmy. Wieczorem po przejściu się po mieście i kupieniu pamiątek pojechaliśmy na lotnisko i czekaliśmy na nasz lot.

Podsumowując, dzięki naszemu wyjazdowi mieliśmy okazję poznać trochę kulturę i architekturę Hiszpanii oraz poznać nowych ludzi.

W wymianie wzięli udział: Filip Galasiński, Tomasz Białecki, Sylwia Goeldner, Wiktoria Kaczyńska, Alicja Walkowiak, Wiktoria Tomaszewska i Kamila Lenczewska.

[ENG]

In August our volounteer club named "BATMANY" went to Spain for youth exchange. We spent there 10 days in small town named Sierra Elvira. Beside Poland there were 4 other countries: Albania, Croatia, Gergoria and Italy. We spent this days very diffriently. We were helping people from fundacion, we had a lot of workshops like baking bread, making jam, mosaike, working in the garden, cleaning, playing with kids and many more. We made dinner from Poland for everyone. We were on a few trips: in the mountains, on the sea, in Granada and a few more. For this 10 days we ate a lot of good food. It's a really great experience and this time in Spain teach us a lot of useful things.